sofiamattus

Hej! Jag heter Sofia och ska vara en utbytesstudent i USA i ett år. På min blogg kan du följa vad jag gör här borta i Amerika. Ska försöka uppdatera så mycket som jag hinner och orkar!

Home?

Publicerad 2012-08-24 17:28:46 i Allmänt,

okej, nu har jag äntligen kommit till rätta här nere i USA. Packade upp allt igår innan jag gick och lade mig så jag känner mig lite mer hemma i alla fall. Det blev ingen mjukstart om man säger så. Var tvungen att gå upp vid halv 8 idag eftersom min amerikanska mamma Kay hade bokat tid hos en doktor klockan 8.15...Det var bara en vanlig kontroll om man kan kalla det så; vägning, mätning, blodtryck, osv. Dock blev jag tvungen att ta två sprutor för Polio och något mer - det var inte lika kul...
Efter det åkte vi till skolan - Norfolk Academy - för att jag skulle få träffa några av lärarna, några från skolledningen och för att fixa iordning mitt schema. Alla var jätte trevliga men jag börjar bli ganska trött på allt hälsande men det hör ju till så inte mycket att göra åt saken. Hämtade ut mina skolböcker innan vi åkte hem - kommer få ryggskott! Jag ska läsa 5 ämnen och jag har fler skolböcker än man får i Sverige när man läser 12 ämnen! Dessutom fick jag en kul hemläxa till måndag då jag ska läsa någon bok som resten har fått hela sommaren på sig att läsa - welcome to my school!
Jag är fortfarande ganska trött så tänkte ta det lugnt fram till ikväll då några blivande klasskompisar till mig har ordnat en välkomst fest till mig - jätte snällt verkligen! Tänkte vila upp mig lite till den. Vill även skypea med min älskade syster som fyller 15 idag!!! Världens otajming att jag åkte dagen innan hennes födelsedag men så kan det va. Saknar henne något så otroligt mycket! Ett år utan henne, hur ska det gå...
Just det! I USA har ju alla skolor en symbol, Norfolk Academys logo är en Bulldog!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela