sofiamattus

Hej! Jag heter Sofia och ska vara en utbytesstudent i USA i ett år. På min blogg kan du följa vad jag gör här borta i Amerika. Ska försöka uppdatera så mycket som jag hinner och orkar!

Weekend trip to the Big Apple

Publicerad 2012-12-04 02:26:00 i Allmänt,

Okej, så i fredags bilade jag och Riley upp till Det Stora Äpplet - New York! Det tog rätt lång tid men det var det värt. Vi bodde hos hennes kompis som ska gå på samma college som henne. Hon bodde i Old Greenwich så det gick rätt snabbt att ta sig in till New York med tåget. På kvällen mötte vi upp Rileys kompis storasyster och gick hem till hennes kompis lägenhet. Gissa vem det var - Paul Simons son från Simon&Garfunkel! Det var nog den sjukaste lägenheten jag sett med en otrolig utsikt! Om jag vinner på lotto så skulle jag köpa den! På lördagen sov vi rätt länge och kom inte in till centrum fören vid 12-1. Vi åt lunch och gick runt och kollade på alla juldekorationer. Vi besökte China Town och gick sedan runt i SoHo. Det enda jag köpte var lite nytt smink eftersom mitt kreditkort inte fungerade i början och när det väl gjorde det så var vi inte på shopping humör längre. Lördagen var lite av en Bad Luck Day - vi hade otur i princip hela dagen! Men vi hade kul ändå! Vi kom hem på söndagen vid 9 tiden. Jätte rolig Weekend Trip! Here's some of the pictures

Haha, Riley hade gjort en lista med restauranger dit alla kändisar brukar gå
 

Kommentarer

Postat av: Jan Olsson Morfar

Publicerad 2012-12-04 16:55:04

Hej Sofia!
Det var väl bra att ditt kreditkort inte fungerade. När det sedan fungerade
så hade Du ingen köplust. Du kommer att få pengar över, om det fortsätter så här.
Ha det bra.

Morfar

Postat av: Eva <3<3

Publicerad 2012-12-04 17:10:15

HEEEJ SOSSO!!! tycker att du har lite för lite kommentarer så nu får du en :D saknar dig jätte mycket bara så du vet!!! sen undrar jag om det av Paul Simon eller Art Gurfunkel son som du har träffat?? för det är sinnessjukt coolt!!!! Älskar dig jätte mycket <3 <3 <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela