sofiamattus

Hej! Jag heter Sofia och ska vara en utbytesstudent i USA i ett år. På min blogg kan du följa vad jag gör här borta i Amerika. Ska försöka uppdatera så mycket som jag hinner och orkar!

Thanksgiving

Publicerad 2012-11-23 03:23:36 i Allmänt,

Jag har aldrig riktigt förstått vad man gör på Thanksgiving men nu är det självklart - man äter! Man äter - tar en liten pause - och fortsätter äta. Det finns så mycket god mat och det är verkligen det ända man gör. Vi åt med familjen och släkten och sedan satte sig alla framför tvn för att kolla på en fotbollsmatch. Det var mysigt och kul att ha upplevt det. 
Vaknade ganska tidigt imorse, gick upp och åt frukost och kollade lite på Macy's Thanksgiving Day Parade på tv. Stack ut på en liten joggingtur och hjälpte sedan min amerikanska mamma Kay med maten. Kalkon, Pumpking pie, sweet potatoes, bread, och en massa mer. Det tog rätt lång tid att förbereda allt men släkten som kom hade med sig rätt mycket mat så vi behövde inte göra allt. Det var Kays syster och hennes familj, Kays föräldrar och Kays moster som kom. 
Just nu befinner jag mig i en matkoma. En kompis sa i fredags att om man inte går upp 2 pounds under Thanksgiving så har man misslyckats med att fira högtiden på rätt sätt, haha! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela