sofiamattus

Hej! Jag heter Sofia och ska vara en utbytesstudent i USA i ett år. På min blogg kan du följa vad jag gör här borta i Amerika. Ska försöka uppdatera så mycket som jag hinner och orkar!

The time flies by when you're having fun

Publicerad 2012-11-21 23:28:03 i Allmänt,

3 veckor har passerat sedan jag senast gjorde ett inlägg. En kort sammanfattning på vad jag gjort sedan dess;
 
- Firat Halloween --> gått på "Trick or Treat"
- Bokat flyg till New York i Januari för att spendera helgen med min älskade vän Anna-Marija och hennes familj
- Haft lite fler prov, gått både bra och dåligt
- Varit på Halloween firande på Young Life
- Kollat på när killarna från skolan blev State Champions i fotboll (en av dem roligaste och mest spännande matcherna jag sett!)
- Var på try-outs för Basketboll laget i skolan och gissa vem som kom med i Varsity team!? Något av det sjukaste!!  (notera att jag aldrig har spelat basket innan förutom någon enstaka gång på idrotten) Alla på laget är sjukt bra så jag känner mig som en joker, får väl se om vi kan ändra på det
- Gjorde mål på min första Basketboll match!! Woohooo
- Varit på en Shakespear pjäs ("Twelfth Night") med skolan
- Testat lite nya amerikanska maträtter
 
Där har ni en snabbuppdatering!
Idag hade vi bara en halvdag i skolan eftersom det är Thanksgiving imorgon så många åker bort redan idag. Alla lektioner var 30min långa så det kändes helt meninglöst att vara i skolan överhuvudtaget. Vi hann inte göra något så det blev en massa roliga historier från lärarna istället för vanliga lektioner. 2 av lärarna var utklädda till Turkeys också eftersom dem fick flest röster av eleverna. Skolan slutade idag klockan 12, men direkt efter hade vi Basket träning i 1h och 45min så vi hann inte äta lunch innan. Även om alla var jätte trötta så blev det en helt ok träning. Riley körde sedan hem mig, jag åt en senlunch och kollade på ett avsnitt av Game of Thrones. Snart sett klart andra säsongen!
Ikväll vid 6 tiden ska vi hem till morföräldrarna och äta middag. Har inga planer för vad jag ska göra senare ikväll än, funderar på att gå och lägga mig ganska tidigt för jag är sjukt trött och har dessutom lovat Kay att hjälpa till att laga all mat imorgon. Vill försöka träna innan vi sätter igång med det så får nog ställa klockan. Jag är jätte exited inför imorgon! Har aldrig firat Thanksgiving innan så det ska bli jätte roligt!
 

Kommentarer

Postat av: louise

Publicerad 2012-11-24 02:06:33

LOVE POPTAAAAAAART hihii

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela