sofiamattus

Hej! Jag heter Sofia och ska vara en utbytesstudent i USA i ett år. På min blogg kan du följa vad jag gör här borta i Amerika. Ska försöka uppdatera så mycket som jag hinner och orkar!

Football

Publicerad 2012-09-23 17:02:25 i Allmänt,

Lite kort sammanfattning från veckan och helgen som gått. På konstlektionen skulle vi måla en stillbild av frukter som var framlagda och framhäva vad som var närmast en och längre ifrån. Måste säga att jag blev rätt nöjd med min eftersom jag tycker att jag är sjukt dålig på att måla. Får se vad jag får för betyg på den nästa vecka.
Igår gick jag på min första american football game och det var riktigt kul! Alla förfestar typ 2 timmar innan matchen börjar hemma i folks trädgårdar men framför allt precis utanför arenan. De riggar upp som små partytält där de delar ut mat och dricka och bara har det allmänt kul. Vi kom dock inte dit så tidigt utan vi kom dit ca en halvtimma innan matchen skulle börja men vi hann ändå gå runt och titta. Matchen invigdes med en orkester, den amerikanska nationalsången (den sjunger dem rätt ofta) och lite cheerleading innan hemmalaget gjorde en häftig entré. Matcherna är så otoligt långa, vi stannade i 3 timmar och då fortsatte ändå matchen i i alla fall en halvtimma till. Det var helt sjukt varmt så vi orkade inte kolla mer än så. Jag gjorde mitt bästa för att hänga med i vad som hände men det är seriöst helt omöjligt! Kommer vara sjukt stolt om jag lärt mig alla regler, platser och hur man får poäng när jag kommer hem (men förmodligen inte...). Henry och hans kompisar försökte förklara en del så nu vet jag i alla fall när det är en touchdown och hur mycket poäng man får för en sådan, alltid något. När vi kom hem drog jag och gymmade en stund och sedan tog vi oss till en av Henrys kompisar som hade en fest. 
 
På matchen så var det ju så sjukt varmt men jag tänkte inte på att man kunde bränna sig så jag blev rätt chockad när jag hade duschat klart och kollade mig i spegeln. Helt knallröd på högra axeln (och bara högra axeln på nåt konstigt sätt?!) där man lätt kunde se vart mitt axelband på linnet hade vart. Känns ändå ganska bra att man fortfarande kan bränna sig fastän det är i slutet av September!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela