sofiamattus

Hej! Jag heter Sofia och ska vara en utbytesstudent i USA i ett år. På min blogg kan du följa vad jag gör här borta i Amerika. Ska försöka uppdatera så mycket som jag hinner och orkar!

Summary

Publicerad 2012-09-09 05:18:30 i Allmänt,

Jag lovade att jag skulle göra ett riktigt inlägg till helgen så här är det;
 
Nu har jag äntligen börjat komma till rätta, har vant mig helt vid tiden och skolrutinerna börjar sätta sig. Jag har valt om lite kurser och ändrat men nu läser jag i alla fall; Spanska, Amerikansk historia, Amerikansk Literatur, Matte Precalculus och Art. Än så länge flyter det på ganska bra! Det jobbiga med att ha alla lektioner varje dag är att man får läxor varje dag till dagen efter...men eftersom jag har 2st study halls så försöker jag få gjort det mesta på dem så jag slipper ta med det hem. 
Okej så förra helgen så var vi i New York och kollade på U.S Open. Det var så otroligt häftigt! Jag har aldrig kollat på tennis innan men jag kanske borde börja göra det! Shit vilken häftig känsla det var att sitta inne på stadium och kolla på när dem spelade. Atmosfären var så cool! När spelarna skulle börja blev det helt knäpptyst inne på stadium som rymde några tusen åskådare. Heelt otroligt! Jag och min amerikanska mamma var där i ca.7 timmar sen tyckte vi att det räckte så vi åkte hem till hotellet och kollade på den första Harry Potter filmen som gick på tv. Killarna stannade lite längre och när de kom tillbaka, så hade Henry min amerikanska bror fått Roger Federers autograf och snackat lite med honom!
På kvällen gick vi ut och åt på en restaurang med några kompisar till familjen. Jag åt en av dem godaste kycklingsallader jag någonsin ätit!!! Som efterrätt tog vi en sundey (eller hur det stavas) som oxå var otroligt god. På vägen tillbaka till hotellet gick vi igenom Times Square som var fullpackat med människor och reklamskyltarna lyste upp hela gatan. Jag ska defenitivt bo i New York när jag blir stor!
Första dagen vi kom dit så var vi och kollade på Ground Zero memorial. Jag har bara sett bilder av hur det ser ut men det var 1000 gånger finare i verkligheten! Vattenfallen, alla namnen och hela omgivningen - allt var så fint! Det fanns även kvar rester från ett av tornen som var bevarat inuti en tjock glasmonter. På natten när det är speciella event så tänder dem en stor strålkastare i mitten av de båda memorial byggnaderna eller vad man ska kalla det. Tyvärr så såg vi det inte men jag slår vad om att det är häftigt! Dem ska symbollisera de två tornen. 
På söndagen (vi kom dit på fredagen och kollade på us open på lördagen) åkte killarna in till U.S Open igen medan jag och min amerikanska mamma gick och shoppade i Soho New York istället. Först åt vi frukost på ett jätte mysigt café mitt i Soho och sen gick vi runt i alla möjliga affärer och shoppade. Vill inte veta vad den slutgiltiga räkningen hamnade på men jag kan gissa...alla kläder hänger nu i min garderob och den börjar fyllas upp:)
 
Idag vaknade jag vid 9 och började faktiskt dagen med yoga. Blev faktiskt förvånad själv! Käkade frukost framför datorn och försökte skriva en uppsats som ska lämnas in på tisdag. Det gick väl sådär, istället skypeade jag med Alexander och Anna-Marija. Blev så glad bara av att prata med dem! Fy vad jag saknar er! Vi pratade i nästan en timma innan jag var tvungen att gå. Jag och Kay (min amerikanska mamma) skulle ut på några ärenden  och dessutom köra min amerikanska syster Lily till ett födelsedagskalas i Norfolk. Vi fixade frimärken till mig så jag kan skicka brev hem till er, handlade, fick manikyr och pedikyr och försökte låsa upp min mobil utan någon framgång. Jag kan ringa och smsa från mitt amerikanska simkort men kan inte komma åt 3G nätverket och det verkar som att man bara kan komma åt det om man binder sig till ett abonemang i två år eller något liknande. Helt efterblivet! Har tyvärr inga fler bilder än dem jag laddade upp sist men här är iaf ett textinlägg! Nu ska jag kolla på film och sen sova.
 
Good Night! Sweet Dreams

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela